- Ještě k problematice EET
- Korupce Bruselem
- Sedmnáctý listopad 2016
- Integrace pravice pod taktovkou TOP 09?
- EET způsobí nenapravitelné škody ve společenském životě obcí
- Kdo opravdu směruje Česko na Východ?
- Ničení státních symbolů pokračuje
- Rozšíření bezzásahové zóny na Šumavě povede k uschnutí lesa na dalších desítkách tisíc hektarů
- Oslavy 200 let pašijových her
- „Divočina na Šumavě“ je matoucí a nevědecký termín
- Proč si vážit Mezinárodního hudebního festivalu Český Krumlov
- Brusel opět otevřel návrh přesídlování uprchlíků
- Evropská unie na rozcestí
- Ukrajina: všechny zásadní problémy trvají
- Jak odblokovat mezinárodní situaci spojenou s anexí poloostrova?
- Co se to děje s Evropskou unií?
- EVROPA: Jsme ohroženi
- Novela zákona EIA zastavila sto silničních staveb, Brusel ještě usiluje o zrušení jezů na Labi
- Rozhovor: Novela zákona o ochraně přírody je pro Šumavu zničující
- Novela zákona EIA zastavila sto silničních staveb
- Velikonoce a islámský svět
- Neschopnost EU řešit migraci radikalizuje veřejnost
- Ad.: Prezident Babišistánu, Echo č. 5
- Ad.: Deutschland. King of Europe. Vladimír Ševela , Echo č.4
- Refugges welcome! Uprchlíci vítejte!
- Urychlení procesu zblbnutí národa
Urychlení procesu zblbnutí národa
Novela školského zákona 82/2015, který protlačila současná koalice parlamentem, přináší od 1. 9. tohoto roku jednu novinku, která již dnes vzbuzuje mezi učiteli základních škol obavy a nejistotu. Jde o tzv. inkluzi, tedy začlenění mírně mentálně handicapovaných dětí do standardních tříd. Je potřeba zdůraznit, že nejde o začleňování tělesně handicapovaných dětí, které chodí do běžných tříd již dnes a školy s tím nemají žádný problém.
Ostatně, když se v lednu loňského roku k záměru inkluze negativně vyjádřil prezident Miloš Zeman, protizemanovští a proinkluzní aktivisté zaměnili „lehce mentálně postižené děti“ za „tělesně handicapované děti“ a rozpoutali další Zemanův skandál, čímž připravili mediální půdu pro přijetí výše uvedené novely zákona.
Zásadní změna se týká skutečnosti, že ředitelé budou mít povinnost přijmout děti s mentálním postižením, pokud o to jejich rodiče projeví zájem. Tyto děti naopak budou moci zůstat na speciálních a praktických školách, jen když o to jejich rodiče výslovně požádají. I dnes chodí řada mentálně postižených dětí do běžných tříd základních škol. Vždy však záleží na dohodě s ředitelem, který po dohodě se svými kolegy může či nemusí dítě přijmout.
Každý z nás zná nějaké učitele, a tak se jich můžete na inkluzi zeptat. Myslím, že naprostá většina učitelů se dívá na novinku kriticky. Mají svoji zkušenost, že jedno lehce mentálně postižené dítě dokáže zničit, resp. zpomalit celou třídu. Karavana jde vždy tak rychle, jak jde její nejpomalejší člen.
Inkluze by snad mohla fungovat, kdyby se zvýšil počet asistentů, výrazně snížil počet žáků ve třídě a učitelé by dostali více času na odpočinek. Ani jednu z těchto podmínek však novela zákona neplní. Naopak, ministr Babiš odmítá na asistenty přidat ministryni Valachové peníze, která tvrdí, že to zvládne se svým, již dnes nedostatečným rozpočtem. Většina učitelů nejsou speciální pedagogové, a nejsou tedy na inkluzi odborně připraveni. Jak trefně poznamenala jedna učitelka: Inkluze povede k urychlení procesu zblbnutí národa.
Nikdo nikomu neupírá právo na vzdělání, ale je potřeba mít vyvážený přístup. A týkáli se inkluze takto zásadním způsobem učitelské veřejnosti, je potřeba nejprve najít u této odborné veřejnosti souhlas.
Českobudějovický deník, 19. 1. 2016